Infiniti Q50 Forum banner

Jak sprawić, by dźwignia zmiany biegów działała prawidłowo podczas ręcznej zmiany biegów

782 views 15 replies 10 participants last post by  Antney02  
#1 · (Edited)
Jedna rzecz, która mnie irytuje w Q50, to to, że ręczna zmiana biegów działa odwrotnie. POPRAWNY sposób działania to pchanie do przodu w celu redukcji biegów i ciągnięcie do tyłu w celu wrzucenia wyższych biegów. Tak po prostu natura chciała, żeby samochody działały. Oczywiście wy, posiadacze łopatek, prawdopodobnie się tym nie przejmujecie.

Co więc robimy?

Najpierw zajrzyj na stronę TM-52 w swoim fabrycznym podręczniku serwisowym

View attachment 134491




Przecięliśmy przewody 2 i 3 pokazane na poniższym schemacie, a następnie ponownie podłączyliśmy je zamiennie.

View attachment 134492


Tak jak tutaj.

Image



ALE nie lubię przecinać fabrycznych przewodów, jeśli nie muszę. Możesz zdobyć jeden z tych przedłużaczy wiązki (z tego miejsca) z odpowiednimi wtyczkami TH12 na końcach, które pasują między zespół dźwigni zmiany biegów a wiązkę przewodów.

Image


Następnie przecinasz, obierasz, lutujesz i uszczelniasz.

Oto zainstalowany w moim samochodzie. Używam go od ponad roku i nie spowodowało to żadnych problemów i działa idealnie.


Image


Image



Miłego użytkowania
 
#2 ·
Osobiście nie uważam, żeby to był zły kierunek zmiany, może dlatego, że myślę o tym, w którą stronę chcę, aby moment obrotowy lub balans samochodu przesuwał się podczas zmiany biegów, a jeśli jechałbyś manualem, 1-3-5 to wszystkie niższe biegi w porównaniu do 2-4-6, zamiast zmieniać bieg na wyższy, aby zmienić bieg na wyższy i zmieniać bieg na niższy, aby zmienić bieg na niższy.

Nie mogę powiedzieć, że mam o tym silne zdanie, ale to fajny trik dla tych, którzy mają silne zdanie na ten temat lub mają wiele samochodów i wszystkie zmieniają biegi inaczej i chcą pewnej spójności między samochodami. lol
 
  • Like
Reactions: Wheels43
#3 ·
Jeśli sprzedajesz samochód, usuń ten mod lub upewnij się, że kupujący wie, że został cofnięty, lub jeśli po raz pierwszy używa manualnej zmiany biegów, czeka go duża niespodzianka.
 
  • Like
Reactions: MikeD1 and rpiotro
#5 ·
Nie używałbym trybu "manualnego" osobiście, ale pomyślałbym, że robią to intuicyjnie. Oznacza to, że naciskasz "w górę", aby iść wyżej, lub "w dół", aby iść niżej ... praktycznie każdy samochód, który widziałem lub posiadałem, który ma konwencjonalną automatyczną skrzynię biegów, działa w ten sposób. Nie żeby nie było takich, które są odwrócone, po prostu nie sądzę, żeby to było powszechne?
 
#6 ·
Używam łopatek zmiany biegów, gdy chcę zmieniać biegi ręcznie. Wolę mieć obie ręce na kierownicy przez cały czas, gdy daję gazu.
 
#10 ·
To nie są sekwencyjne skrzynie biegów, nie wiem, skąd wzięło się to „wsteczne”? Nie mogę tego powiedzieć z instrukcji, ponieważ można jechać w górę lub w dół, aby zmienić bieg na niższy lub wyższy, w zależności od tego, w jakim biegu jest i dokąd zmierza. Te samochody nie generują wystarczającej mocy, aby martwić się o przyspieszenie (przeciążenie), które działa przeciwko tobie, jeśli to jest problem z kierunkiem.
 
#12 ·
Pamiętam dni G35drvier, pojawił się wątek, który był taki sam. Chodziło o "właściwy sposób zmiany biegów w automacie" i był to poradnik. Człowieku, czuję się stary, a mam dopiero 35 lat.
 
#13 ·
Pamiętam dni G35drvier, był tam wątek, który był taki sam. Chodziło o "właściwy sposób zmiany biegów w automacie" i był to poradnik. Człowieku, czuję się stary, a mam dopiero 35 lat.
Moje dzieci są starsze od ciebie.
 
  • Haha
Reactions: MikeD1 and eljoker
#14 ·
Więc w zasadzie zrobiłeś kabel krosowy? Czy możesz szczegółowo opisać proces cięcia, zdejmowania izolacji, lutowania i uszczelniania wiązki, którą wykonałeś?
Ja też uważam, że zmiana biegów jest odwrócona i "przekręciłem" silnik, pchając w złą stronę. To wystarczy, abym nie używał trybu ręcznego.