Infiniti Q50 Forum banner

Afstemming voor 3.5 hybride?

1 reading
84K views 97 replies 33 participants last post by  mitsuboost  
#1 ·
Hallo vrienden,

Ben op internet aan het rondkijken geweest naar een tuningkit voor mijn 2015 Q50s hybrid. Niets gevonden, dus ik dacht dat ik het hier zou plaatsen om te zien of iemand het weet. Ik heb al een uitlaat en een koude luchtinlaat.

Bedankt op voorhand.

Proost,
sithbk

#2 ·
Waar is Hunter? Als iemand hier een antwoord op heeft, dan is hij het wel.

• Like
Reactions: hunter81
#4 · (Edited)
Helaas lijkt er niet veel te zijn voor onze auto's. Ik denk dat Stillen zo'n beetje de de facto tuner is voor Infiniti en ze steken al hun energie in de 3.7's, inclusief het ontwerpen van een supercharger voor hen, zoals ze in het verleden deden met de G37's. (Ik geloof dat de supercharger voor de Q50 op de een of andere manier verschilt van wat er op G's werd gebruikt, maar weet het niet zeker.)

Ik denk dat een deel van het probleem is dat hybriden gewoon een heel ander beest zijn voor een aftermarketbedrijf om te proberen te tunen. Ik herinner me dat ik ergens las dat Dinan het opgaf om te proberen tunes te maken voor de BMW i8 omdat er geen manier was om het werk te garanderen, wat een grote hoeksteen is van wat hun bedrijf klanten biedt, een tune met een garantie die net zo goed is als wat je krijgt van BMW op een standaard voertuig. Ik herinner me dat Dinan zei dat elke vorm van elektrisch geknutsel gewoon van tafel was, omdat alles wat ze zouden hebben gedaan om de prestaties van het elektrische deel van de aandrijflijn van de auto te verhogen, de levensduur van de batterij zou hebben verkort. Wat betreft het aspect van de interne verbranding, ik kan me voorstellen dat BMW al zo'n beetje alles uit de 1,5-liter motor haalt wat ze kunnen. 228 pk is veel om uit een 3-cilinder te halen. Ik vraag me ook af of ze het gevoel hadden dat mods op de ICE nog steeds problemen konden veroorzaken aan de elektrische kant, aangezien ze samenwerken. Ik weet het eerlijk gezegd niet, maar het is iets dat ik zou betwijfelen.

In het geval van onze auto denk ik dat het meer dan wat dan ook met economie te maken heeft. De acceptatiegraad van de hybride was duidelijk veel lager dan die van de 3.7's, dus bedrijven als Stillen hadden niet veel stimulans om iets te maken voor onze 3.5L-motoren. De beste gok zou zijn om items te vinden die zijn gemaakt voor de 3.7L VQ die nog steeds op onze 3.5L passen.

Er was zogenaamd een dealer in Nederland die Q50 Hybrids modificeerde om 400 pk te hebben, maar ik weet niet of het echt was of niet. Ik kan er nauwelijks nog verwijzingen naar vinden op het net.

Ik kan je echter één lichtpuntje vertellen. In ieder geval in mijn ervaring wordt de Q50 Hybrid sneller met de leeftijd. Toegegeven, veel auto's doen dat, maar meestal niet zoveel en sommige kunnen ook langzamer worden met de leeftijd. Ik heb een VBOX Sport gebruikt om de acceleratie van mijn auto te meten. De 60-100 tijd van mijn auto (een maat die ik geweldig vind omdat hij onder andere kan worden getest met banden die niet gloednieuw zijn) was 6,8-6,9 seconden voor het grootste deel van zijn leven. Onlangs heb ik de auto opnieuw getest rond 58.000-59.000 mijl en de 60-100 tijd van de auto is gekrompen tot 6,43 seconden. Dat is significant, zelfs ten opzichte van de test van C&D van een C450 AMG (C43). Ik werd behoorlijk achterdochtig dat de auto sneller was dan voorheen, omdat mijn banden praktisch gloednieuw moeten zijn om nog maar enige tractie te krijgen van een dig met vol gas. Anders ben ik gewoon rubber aan het verbranden als een gek na zo'n beetje de eerste rotatie.

Ik heb net een nieuwe set Michelin Pilot Super Sports gekregen en ben van plan om komende vrijdag met de nieuwe banden naar de dragstrip te gaan. Ik houd mijn vingers gekruist dat ik de tractie krijg die ik nodig heb, maar ik ben er vrij zeker van, met een vleugje hoop, dat de auto in staat is om hoge 12's te rijden op basis van de gegevens die ik nu in de VBOX heb.

#13 · (Edited)
... Er was zogenaamd een dealer in Nederland die Q50 Hybrids aan het modden was om 400 pk te hebben, maar ik weet niet of het echt was of niet. Ik kan er nauwelijks nog iets over vinden op het net.
....
Uw informatie is correct dat de dealer (de dealer is in feite ook de importeur voor Nederland) in Nederland plannen had om een ​​tune voor deze auto uit te brengen.
Infiniti Japan heeft echter nooit informatie vrijgegeven aan de importeur en moest naar een externe tuner gaan om dit te realiseren.

Ze hebben veel benaderingen geprobeerd en geloofden dat ze het meest konden winnen met het hybride systeem zonder gebruik te maken van FI (kosteneffectief).
Het hybride systeem weigerde echter keer op keer de tune; en toen het de tune accepteerde, was de auto volkomen onbestuurbaar.
Hun laatste redmiddel was het tunen van de gewone verbrandingsmotor, maar ze hadden slechts lage winsten (max. +10-15 pk), en dat was niet wat ze hun klanten hadden beloofd.

TL; DR: De dealer (importeur) probeerde met behulp van een derde partij de Hybrid 3.5 te tunen, maar faalde. Ze hadden hun aanbod ingetrokken en aanbiedingen werden ongedaan gemaakt.

Ik heb lange tijd gezocht naar andere tuners die de Hybrid konden kraken, maar ik heb het opgegeven. Een paar kleine winsten zouden mogelijk zijn, maar naar mijn mening niet het geld waard.

• Like
#5 ·
Deze draad heeft me echter wel aan het denken gezet om nog eens te kijken wat er zoal te vinden is.

#6 ·
Onze auto's zijn absoluut snel genoeg. Ik reed laatst met de nieuwe Model S (P90D) van mijn buurman. Geen "Ludicrous Mode". Online staat dat de auto in 4,2 seconden van 0 naar 100 km/u gaat. Het voelde zeker erg snel aan, maar opmerkelijk genoeg niet veel sneller dan mijn hybride. Ik ben echt dol op het directe koppel van onze hybrides. Ik zal misschien nooit meer iets zonder aandrijfbatterij aanschaffen.

• Like
#8 ·
Onze auto's zijn zeker snel genoeg. Ik reed laatst met de nieuwe Model S (P90D) van mijn buurman. Geen waanzinnige modus. Online staat dat de auto in 4,2 seconden van 0-60 gaat. Het voelde zeker erg snel, maar opmerkelijk niet veel sneller dan mijn Hybrid. Ik ben echt dol op het directe koppel van onze Hybrids. Ik krijg misschien nooit meer iets zonder aandrijfbatterij als gevolg daarvan. Toch, als ik nog een beetje meer uit mijn Hybrid kan persen, is het misschien de investering waard.
Veel lof van een P90D. Ik ben er zaterdag eindelijk aan toegekomen om een Red Sport te testen. Het is zo moeilijk om de benzineauto's met mijn hybride te vergelijken, hoewel iets aan onze aandrijflijn de perceptie van de acceleratie verandert. Ik vermoed dat het de manier is waarop de elektromotor over zijn vermogensband werkt. De hybride trekt je niet helemaal zo hard in je stoel als de 3.0t 300 of 400, en misschien zelfs de 3.7. Er is geen twijfel dat de hybride sneller is dan de standaard 3.0t 300 pk, maar de 3.0t 300 pk voelt nog steeds sneller aan omdat het intrappen van het gaspedaal dat soort terugslag produceert.

#7 ·
Mathew Wilson: op FB-pagina
Binnenkort beschikbaar voor onze Q50 Hybrid-bezitters (en een paar andere infiniti's)

OVTune Flash Calibration tablet.
Lees uw standaard ECU uit... sla het op het apparaat op...
een paar klikken..
selecteer onze Stage 1, stage 2 Tune..
gedaan!
Meer info volgt binnenkort

#12 ·
Mathew Wilson: op FB-pagina

Binnenkort voor onze Q50 Hybrid-bezitters (en een paar andere infiniti's)

OVTune Flash Calibration tablet.

Lees uw standaard ECU uit... sla het op het apparaat...
een paar klikken op de knop..

selecteer onze Stage 1, stage 2 Tune..
gedaan!

Meer info volgt
Hier is een van hun tunes voor de 3.7, ik weet niet zeker of ik dat soort mod op mijn auto zou willen, groot vermogensverlies tot 5000 RPM.

Bovendien staat er op hun website dat het illegaal is op straat, vanwege verhoogde emissies.
Image

#9 ·
Dus ja, de Red Sport voelde sneller aan, maar de mate waarin hij sneller aanvoelde, had denk ik meer te maken met mijn perceptie.

• Like
Reactions: rpiotro
#14 ·
Dus ja, de Red Sport voelde sneller aan, maar de mate waarin hij sneller aanvoelde, had denk ik meer te maken met mijn perceptie.
Interessant, ik heb de RS een paar keer gereden, zowel de Coupe als de Sedan en ik denk dat hij net zo snel aanvoelt als de hybride, misschien is het de directe hybride koppel?. Waar de RS wint, is dat hij na 90 sneller blijft worden. De hybride blinkt echt uit van 0-90 mph, denk ik.

#15 · (Edited)
De vermogensafgifte is heel verschillend.
De hybride levert het vermogen vooral in het lage tot middensegment, waar de rode sport over de hele band vermogen levert.
De hybride heeft in de lage toeren een enorme vermogensboost.

In eerste instantie dacht ik dat de hybride sneller was, maar de rode sport neemt het over vanaf ~ 4000 tpm.

#19 ·
De jet is slechts een bewakingsapparaat, het is op geen enkele manier een performance chip. Ik betwijfel of we er ooit een zullen vinden voor de hybride, maar ik zal niet stoppen met zoeken.
Ja, ik denk dat het niets met de kracht zal doen. Ik ben best tevreden met mijn opstelling na de dyno, ik krijg 347 pk en 370 koppel aan het wiel met Ark uitlaat en Tanabe inlaat.

#20 ·
Hallo vrienden,

Heb op internet gezocht naar een tuningkit voor mijn 2015 Q50s hybride. Niets gevonden, dus ik dacht dat ik het hier zou plaatsen om te zien of iemand het weet. Ik heb al een uitlaat en een koude luchtinlaat.

Bedankt op voorhand.

Proost,
sithbk
Hey. Ik heb een q50 hybride 2014. Hoe weet ik of ik een koude luchtinlaat kan installeren zonder de sensor te beĂŻnvloeden? Bedankt

#22 ·
Hey. I have a q50 hybrid 2014. How do I know if I can install a cold air intake without affecting the censor? Thank you
Ik heb een Takeda cold air intake op mijn 2015 sport bijna een jaar en heb er geen problemen mee. Geen waarschuwingslampje etc. Ik weet niet zeker of er een manier is om het te controleren. Sorry dat ik je vraag niet kan beantwoorden.

#25 ·
Ik heb een betrouwbare bron gevonden voor een aangepaste afstemming voor mijn Q50 hybrid. Het zou in november gedaan moeten worden, maar ik had onverwachte uitgaven. Ik wil het in januari laten doen.

#26 ·
Ik heb een betrouwbare bron gevonden voor een aangepaste tune voor mijn Q50 hybride. Zou het in november laten doen, maar had onverwachte uitgaven. Ik wil het in januari laten doen.
Nou, laat ons de resultaten weten, ik weet zeker dat menig hybride-eigenaar zich ergerde dat ze hun 3.5L niet wat meer konden ontkurken.

• Like
Reactions: BaldQ50
#28 ·
:D Heb zojuist goed nieuws ontvangen over het tunen van de Hybrid Q50-modellen. HET IS MOGELIJK en Z1 Motorsports neemt de taak op zich. Ze zeiden dat het hoogstwaarschijnlijk een ROM-dump nodig heeft, omdat er momenteel geen software-interface is die het daadwerkelijk ondersteunt, maar dat is oké, want veel auto's worden op die manier getuned en het is veel kosteneffectiever dan de standalone-route.

Ze vertelden me om te bellen en naar Jon te vragen voor meer details, zeiden ze dat we ook iemand van hun verkoopteam kunnen vragen en dat ze kunnen helpen. Mijn enige verzoek is dat als iemand voor mij belt en verder gaat, hij hier terugkomt en een antwoord achterlaat om de rest van de community te laten weten wat ze hebben ontdekt, zodat er meer informatie over het onderwerp is. Bedankt bij voorbaat voor je antwoorden en hier is het nummer om Z1 te bellen (770) 838-7777

#35 ·
Heeft iemand updates?

Ik wil vermelden dat ik net de wielen en de non-runflat banden heb vervangen en het is interessant. De auto zal de hybride gebruiken en langer in de EV-modus blijven. Wat logisch is, want je bespaart meer dan 10 pond onafgeveerd gewicht op elk wiel.

Toen vond ik dit:

Ik vroeg me af of onze ECU iets heeft dat onze elektromotoren aanstuurt. Ik weet hoe ik redelijk basaal kan tunen, dus ik heb nog nooit een rom-dump gedaan.

#37 ·
Ik heb in Florida een andere tuner gevonden die natuurlijk een remote tune kan doen aan de motorkant, genaamd Brandon van Btuned Performance. Gebruikmakend van het EcuTek-motormanagementsysteem (waarschijnlijk het beste). Het probleem is om iemand te vinden die ook tuning doet aan de elektrische motorkant. Ik heb ook iemand horen praten over een grotere batterij die de elektromotoren meer vermogen en koppel geeft. Ik heb het echter nog nooit iemand zien doen ?‍♂

#40 ·
Ik heb een andere tuner in Florida gevonden die natuurlijk een remote tune kan doen aan de motorkant, genaamd Brandon van Btuned Performance. Gebruikmakend van het EcuTek-motormanagementsysteem (waarschijnlijk het beste). Het probleem is om iemand te vinden die ook tuning doet aan de elektrische motorkant. Ik heb ook iemand horen praten over een grotere batterij die de elektromotoren meer vermogen en koppel geeft. Ik heb het echter nog nooit iemand zien doen ?‍♂
Dus zou een EcuTek voor VQ37 geschikt zijn? Ik wil weten wanneer ECU wordt gebruikt om deze motor te tunen. Bedankt

#38 · (Edited)
Toen Nissan de 3-fase elektromotor in de transmissie selecteerde, was deze ontworpen om te werken binnen een bepaald bereik met bepaalde koppelcurve-eigenschappen. Het toevoegen van een hogere spanning zal de motor alleen maar opwarmen en de spoelen beschadigen. De enige manier om meer vermogen uit de elektromotor te halen, is door deze te vervangen door een grotere 3-fase motor en deze in de bestaande transmissie te plaatsen.

Een grotere batterij geeft je een iets grotere actieradius in EV-modus, maar het nadeel is dat je extra gewicht toevoegt aan de toch al zware auto. Het is als een mobiele telefoon die is aangesloten op een powerbank. Je telefoon gaat niet sneller met de powerbank, hij draait alleen langer.

Zonder het toevoegen van turbo(s) of supercharger aan de NA-motor is de enige manier om meer vermogen te krijgen, andere nokkenassen, misschien NOS, en te knoeien met de timing of de slag van de motor. Alles kost veel $$$ omdat je de bètatester wordt. Dollar voor dollar krijg je niet dezelfde vermogenswinsten in vergelijking met een 3.0TT.

Het is gemakkelijker om naar de dealer te lopen en de hybride in te ruilen voor een 3.0 TT en een beproefde en geteste afstelling te doen. Veel aftermarket-opties voor de 3.0TT, niet zo voor de hybride.

#39 ·
Ik heb altijd gedacht dat een supercharger een leuke upgrade zou zijn. De 3.5 motor van Nissan bestaat al heel lang, dus ik denk dat er aftermarket kits bestaan. En de supercharger zou niet al die gekke pijpen/koeler nodig hebben die een turbo nodig heeft. Misschien als mijn auto ouder wordt (en aan de lage kant van zijn wederverkoopwaarde), zal ik het proberen!

#43 ·
Ik heb altijd gedacht dat een supercharger een leuke upgrade zou zijn. De 3.5 motor van Nissan bestaat al heel lang, dus ik denk dat er aftermarket kits bestaan. En de supercharger zou niet al die gekke pijpen/koeler nodig hebben die een turbo nodig heeft. Misschien als mijn auto ouder wordt (en aan de lage kant van zijn wederverkoopwaarde) zal ik het proberen!
De Q50 Hybrid mist eigenlijk alle aandrijfriemen als mijn geheugen me goed bedient, dus helaas is een supercharger geen realistische modificatie voor de Hybrid versie.

Dus zou een EcuTek voor VQ37 zijn? Ik wil weten wanneer ECU wordt gebruikt om deze motor te tunen. Bedankt
De motor in de hybride is de 3.5HR motor van eerdere Z-generaties, er zijn meerdere tuner kits
beschikbaar voor het platform, het is niet alleen ECUTek zoals bij de nieuwere VR30.