Infiniti Q50 Forum banner

Wątek mieszania etanolu

6.1K views 52 replies 14 participants last post by  Kraken  
#1 ·
Dla wszystkich, którzy używają etanolu, zamieszczajcie swoje systemy i inne informacje dotyczące waszych doświadczeń i problemów.
 
#2 · (Edited)
Dzięki @Avedis53 za rozpoczęcie tego dla nas.

Celem tego wątku jest skonsolidowanie niektórych informacji od osób używających etanolu w jednym miejscu, które jest łatwiejsze do przeszukiwania i dyskusji. Aby nas uruchomić, proponuję następujący format (zauważ, że to tylko moja propozycja i jestem całkowicie otwarty na zmiany):

Edycja 1: Dostosowano format w celu łatwiejszego zarysu konfiguracji układu paliwowego. Dodano pozycję Inne (6)

1. Docelowa mieszanka etanolu: (E30, e50, e85 itp.)
2. Jak często używasz etanolu: (codziennie, od czasu do czasu itp.)
3. Konfiguracja układu paliwowego:
3a - LPFP:
3b - HPFP:
3c - Zestaw Flex Fuel:
3d - Filtr paliwa:
3e - Wtryskiwacze:
3f - Metoda strojenia:
3g - Inne:
4. Korzyści: (znany wzrost mocy itp.)
5. Problemy: (trudny rozruch w zimne dni, szlam w oleju itp.)
6: Inne: notatki/komentarze
 
  • Like
  • Love
Reactions: mikdun and Kraken
#3 · (Edited)
Moja konfiguracja (w przygotowaniu):

1. Cel mieszanki etanolu: E85
2. Jak często używać etanolu: codziennie
3. Konfiguracja układu paliwowego:
3a - LPFP: AMS LPFP (Zainstalowano)
3b - HPFP: AMS405 (Instalacja)
3c - Zestaw Flex Fuel: AMS (Instalacja)
3d - Filtr paliwa: AMS (Instalacja)
3e - Wtryskiwacze: AMS K-DI (Może instalacja)
3f - Metoda strojenia: Ecutek (Racebox - zostanie ponownie dostrojony)
3g - Inne: Port Injection w przygotowaniu
4. Korzyści: chcę w pełni wykorzystać duże turbosprężarki w silniku/skrzyni biegów
5. Problemy: do tej pory tylko znalezienie czasu na zainstalowanie wszystkiego i ponowne dostrojenie
6: Inne uwagi/komentarze
 
  • Like
Reactions: PanicRev
#4 · (Edited)
Moje informacje poniżej:

1. Cel mieszanki etanolu: E30
2. Jak często używać etanolu: co drugie tankowanie. 93->E30->93->E30, itd.
3. Konfiguracja układu paliwowego:
3a - LPFP: standardowy OEM
3b - HPFP: standardowy OEM
3c - Zestaw Flex Fuel: Spool
3d - Filtr paliwa: Spool inline
3e - Wtryskiwacze: standardowy OEM
3f - Metoda strojenia: Ecutek Racebox
3g - Inne: NA
4. Korzyści: Łatwy wzrost mocy. Z 440whp na 93 do 475whp z E30.
5. Problemy: powolny rozruch, jeśli samochód stoi przez tydzień lub dłużej. Brak innych problemów.

6. Kiedy na E30 moje końcówki wydechu pozostawały czyste z minimalną sadzą w środku. Na 93 tworzyłoby się więcej czarnej sadzy, a moje końcówki byłyby zaczernione w środku.
 
#5 ·
To jest niesamowite!
 
#6 ·
To jest niesamowite!
Dzięki! Zużyłem ten przycisk wyszukiwania i w końcu zdecydowałem się poprosić o przypięty wątek lol

@QFittyRS, zaktualizowałem podstawowy format w pierwszym poście. Całkowicie zależy od ciebie, czy chcesz przerobić swój post. Tak czy inaczej, dzięki za odpowiedź!
 
  • Like
Reactions: Kraken
#8 ·
Mój obecny setup:
  1. E30
  2. Jeżdżę codziennie, nienawidzę teraz jeździć na 93
  3. Setup
    1. AMS LPFP
    2. AMS FlexFuel Kit
    3. AMS FlexFuel Filter
    4. Standardowe wtryskiwacze
    5. Standardowe HPFP
    6. SonicTuned E30 Remote Flex Custom Tune
    7. BMS Heat Exchanger, Megan Lower Downs, MBRP Catback, AMS Intakes
  4. Kiedyś byłem strojony na 93 przez tego samego tunera. Znaczący wzrost mocy na całej linii, ale bardzo zauważalny przy wysokich obrotach
  5. Żadnych problemów poza koniecznością mieszania na stacji benzynowej. Może być trochę uciążliwe robienie 2 osobnych transakcji. Nigdy bym tego jednak nie zrobił bez FlexFuel.
  6. Prawdopodobnie kupię HPFP, żeby móc jeździć na E50 jeszcze w tym roku.
 
#9 ·
1. Cel mieszanki etanolu: E-30, (E-27-E33)
2. Jak często używany jest etanol: Codziennie, od października 2022 roku. Z wyjątkiem podróży przez stany bez niego.
3. Konfiguracja układu paliwowego:
3a - LPFP: AMS
3b - HPFP: STOCK
3c - Zestaw Flex Fuel: AMS V2
3d - Filtr paliwa: BRAK
3e - Wtryskiwacze: STOCK
3f - Metoda strojenia: ECUTEK 91/e-30
Racebox Alex
3g - Inne: Brak odmy.
Przy prawie pustym zbiorniku i kalifornijskiej benzynie 91 oktanowej, która zawiera 10% etanolu, potrzeba tylko 4,8 do 5,3 galonów E-85, aby uzyskać idealną mieszankę. Używałem tylko etanolu z dystrybutora.
4. Korzyści: Zdalnie strojony, więc nie jestem pewien co do dokładnych poziomów mocy. Ale zdecydowanie zauważalna różnica między 91 a e. Na 91 auto sprawia wrażenie, że ma większy problem z generowaniem mocy. Na etanolu auto sprawia wrażenie, że chce więcej mocy. Jeśli to ma sens.
5. Problemy: Brak. Samochód jest codziennie prowadzony przez moją żonę.
6: Inne: Przy 50 tys. milach (zanim w ogóle użyto etanolu) Infiniti wymieniło wszystkie 6 wtryskiwaczy i szyny paliwowe. Od tego czasu dwukrotnie wyjmowałem, testowałem przepływ i czyściłem ultradźwiękowo wtryskiwacze. Oba razy wtryskiwacze wyglądały idealnie normalnie. Obecnie 113 tys.
 
  • Like
Reactions: B125 and BlaQBetty
#10 · (Edited)
1. Cel mieszanki etanolu: E85
2. Jak często używać etanolu: codziennie
3. Konfiguracja układu paliwowego:
3a - LPFP: AMS LPFP
3b - HPFP: AMS Stage 1
3c - Zestaw Flex Fuel: AMS Flex Fuel Kit v2
3d - Filtr paliwa: Zestaw filtra paliwa AMS
3e - Wtryskiwacze: AMS Stage 1 DI
3f - Szyny paliwowe: Nowe szyny paliwowe OEM lewa i prawa (zalecane przez AMS)
3f - Metoda strojenia: Ecutek (AMS FlexTune na miejscu)
4. Korzyści: Szalone poziomy mocy (515 WHP / 525 dFtLb), możliwe przyszłe ulepszenia turbosprężarki
5. Problemy: Rozruch w zimne dni, ale mój samochód jest przechowywany od NOV - MAR
6: Inne uwagi/komentarze: Właśnie zrobiłem całą tę pracę w kwietniu 2024 roku
 
#11 ·
Będę stroił E-85 z moim Q50 VR30. Zestaw flex fuel, LPFP, HPFP, mogę zrobić ulepszone wtryskiwacze, ponieważ zamierzam używać wysokiej zawartości E. Moje pytanie brzmi: czy martwić się o etapy dla hpfp, czy po prostu wziąć etap 1? Etap 2 jest o 450 $ droższy niż etap 1, a jedyne różnice to ciśnienie 180 vs 240 barów i 762 vs 814 max whp. Etap 3 to oczywista różnica w przepływie, która nie byłaby potrzebna aż do ulepszonej konfiguracji turbo.
 
#12 ·
Turbosprężarki seryjne = pompa stage 3 i seryjne wtryskiwacze do uruchomienia E-85.
 
#13 ·
Wtryskiwacze są zwykle potrzebne tylko w przypadku turbosprężarek z rynku wtórnego.

Hybrydowe turbosprężarki (pure, rt itp.) = wtryskiwacze 2 stopnia (+wszystkie inne modyfikacje wspomagające paliwo)

Duże turbosprężarki (Z1, Garrett's, ams ostatecznie) = wtryskiwacze 3 stopnia (+wszystkie inne modyfikacje wspomagające paliwo)
 
#20 ·
Wtryskiwacze są zwykle potrzebne tylko w przypadku turbosprężarek z rynku wtórnego.

Turbosprężarki hybrydowe (pure, rt itp.) = wtryskiwacze stage 2 (+wszystkie inne modyfikacje wspomagające paliwo)

Turbosprężarki o dużej ramie (Z1, Garrett's, ams eventually) = wtryskiwacze stage 3 (+wszystkie inne modyfikacje wspomagające paliwo)
Postanowiłem po prostu zadzwonić do AMS, ponieważ są ekspertami VR30 i powiedzieli, że mają konstrukcje z turbosprężarką seryjną na pompie stage 1, która niezawodnie generuje ponad 600 KM na kołach. Przedstawiciel, do którego zadzwoniłem, powiedział więc, że są pewni stage 1 dla konstrukcji z turbosprężarką seryjną. Stage 2 dla turbosprężarek pure/hybrydowych i pompa stage 3 + wtryskiwacze dla jeszcze większych zestawów z dużą turbosprężarką. Myślę więc, że wybiorę stage 1, dopóki nie zdobędę turbosprężarek Alpha 10 o mocy 1000 KM na kołach.
 
#18 ·
Zapytaj swojego tunera! zwłaszcza dlatego, że czasami nie stroją, jeśli nie masz określonych części i prosisz o określone liczby/zawartość etanolu.
Zrobiłem to. To mi powiedział mój tuner. Ale tak, zgadzam się, ZDECYDOWANIE potwierdź ze swoim tunerem.
 
#26 ·
Miałem 635whp z seryjnymi wtryskiwaczami i pompą paliwa AMS RA338 HPFP - mieszanka paliwa E60
 
  • Wow
Reactions: Kraken
#27 ·
Czy komuś zależy, czy poproszę moderatorów o przeniesienie tego wątku do naszego wątku o etanolu? Jest tu kilka dobrych informacji.
 
#33 ·
Moja stara sygnatura Q50 ma całą zabudowę. Samochód został idealnie dostrojony przez Racebox i jeździłem jako codzienny E50-55 mieszanką paliwa. Zbiornik WMI był @ 60 metanu / 40 wody - dodatkowe żółte butelki HEET pomogły mieszance Boost Juice trochę bardziej „Breaking Bad”. 😋
 
#36 ·
1. Cel mieszanki etanolu: E30 (badanie E85)
2. Jak często używać etanolu: Praca 100% zdalnie. W przeciwnym razie codziennie.
3. Konfiguracja układu paliwowego:
3a - LPFP: AMS
3b - HPFP: (w trakcie badań)
3c - Zestaw Flex Fuel: AMS v2
3d - Filtr paliwa: Zestaw filtra paliwa AMS
3e - Wtryskiwacze: OEM (badanie sprzętu dla E85)
3f - Szyny paliwowe: OEM
3f - Metoda strojenia: Ecutek zdalnie przez AMS
4. Korzyści: TBD. Instalacja wymagań wstępnych dla ulepszonych turbosprężarek
5. Problemy: Brak na E30
6: Inne uwagi/komentarze: Zainstalowałem wszystkie modyfikacje E30 kilka tygodni temu. Obecnie strojenie z AMS (wstrzymane, ponieważ obecnie podróżuję po Europie)
 
#53 · (Edited)
Wysłałem e-mail do AMS w sprawie zakupu ich Stage 2 HPFP (nie kupiłem go od nich), a oni określili następujące informacje:

"Możesz uruchomić STG2 AMS HPFP, co da nam dodatkową wydajność pompy, aby uruchomić Twój samochód na pełnym E85. Zazwyczaj możemy uzyskać dodatkowe 10-15 KM na kołach w konfiguracjach takich jak Twoja (co w przypadku samochodu ze standardową turbosprężarką jest dość istotne). Chociaż powiedziałbym, że ponieważ Twój samochód na E30 jest już bardzo dobrze zoptymalizowany, prawdopodobnie zobaczymy tylko około 10 KM szczytowego wzrostu mocy na pełnym E85.

Jeśli chcesz zaryzykować, możemy zwiększyć moment obrotowy do 575 ft/lbs + na pełnym E85 (zazwyczaj 500 ft/lbs to niezawodny limit), ale mieliśmy kilka samochodów o maksymalnym wysiłku przy dzikich wartościach momentu obrotowego, które przetrwały, podczas gdy inne nie miały tego samego idealnego losu."

Między kosztem Stage 2 HPFP, obniżonym zużyciem paliwa a znikomym wzrostem mocy zdecydowałem się anulować zakup i pozostać na E30, dopóki nie ulepszę swoich turbosprężarek.

Bezpieczeństwo silnika przede wszystkim. Następnie wydajność.
 
  • Helpful
Reactions: 313Dylan