Infiniti Q50 Forum banner

motorkap openen storingslampje - kan er niet vanaf

34K views 56 replies 17 participants last post by  Sonicii  
#1 ·
Dus terwijl ik mijn start/stop-hulpaccu in de kofferbak van mijn Q50 2.2d (2016) aan het vervangen was, dacht ik dat het een goed idee zou zijn om de auto te starten zonder die accu... uiteraard werd ik verwelkomd met een groot aantal foutmeldingen en de auto startte niet.

Dus ik voltooide de vervanging en startte toen de auto en nu werkt alles perfect... wat geweldig is.

Maar dat heeft waarschijnlijk een foutcode veroorzaakt, wat betekent dat ik het constante "motorkap open"-foutlampje heb dat is gaan branden...
Deze knippert 3 keer als ik de auto start en blijft dan voor altijd branden terwijl ik rondrij... het gaat nooit uit (tenzij ik de auto natuurlijk uitzet!!)

Ik heb de verschillende manipulaties geprobeerd die online worden gegeven (d.w.z. twee keer op start drukken, als het knippert 7 seconden wachten en de auto uitzetten en dat dan steeds opnieuw...) - waarschijnlijk zo'n 30/40 keer zonder succes.

Ik heb toen een OBD II Bluetooth-lezer gekocht en Torque aan de praat gekregen, die geen foutcodes vond.

Weet iemand hoe en of het mogelijk is om dit lampje kwijt te raken zonder er plakband op te plakken, of zonder naar de dealer te hoeven gaan (waar er geen meer zijn in het VK lol...)

#2 ·
Dat waarschuwingslampje geeft aan dat er iets mis is met het pop-up motorkapsysteem. In het geval van een frontale botsing met een voetganger komt de achterkant van de motorkap omhoog om de impact op de voetganger te verminderen. Het geeft geen "open motorkap" aan. U zult een werkplaats moeten vinden die daar veilig aan kan werken.

#3 ·
Wat je altijd kunt doen, is de 12V-accu (–) een uurtje loskoppelen en hopen dat het storingslampje dan weg is...

#4 ·
Het kan geen bericht zijn dat verband houdt met samenspanning - aangezien het verscheen toen ik aan de accu in de kofferbak werkte, lol
en op de stationair draaiende auto.

Ik weet dat ik het zelf heb gemaakt door te proberen de auto te starten met de achterste accu die ontbrak - ik was echter zeer voorzichtig om de draden met plastic af te dekken om kortsluiting te voorkomen.

Ik zal morgen proberen de accu een uur of zo los te koppelen om te zien of dat werkt....

Zijn er nog andere risico's verbonden aan het langdurig loskoppelen van de accu? Zoals het risico dat de sleutels niet meer worden herkend, enz.
De auto rijdt prima, dus ik wil de dingen niet erger maken alleen voor het lampje.

#6 ·
...andere risico's van het loskoppelen van de batterij voor lange tijd? zoals enig risico dat de sleutels niet meer herkend worden etc.
de auto rijdt prima dus wil de dingen niet erger maken alleen voor het licht
Mijn batterij wordt altijd losgekoppeld als ik voor langere tijd op reis ga – heb nooit problemen gehad. En uw werkplaats zal dat vaak doen als de auto voor onderhoud of reparatie is...

• Like
Reactions: haseebch
#5 ·
Ik heb net mijn motorkap en kofferbak gecontroleerd en alles is in orde. (y)

#8 ·
Ik ben het eens met Avedis over het doel van het waarschuwingslampje. Het pictogram toont de motorkap, sorry motorkap, die aan de achterrand "opent", wat niet zo is, hij opent aan de voorkant van de auto, dus het is geen simpele "motorkap open"-indicator.

#9 ·
Ik ben het eens met Avedis over het doel van het waarschuwingslampje. Het pictogram toont de motorkap, sorry motorkap, die aan de achterrand "opent", wat niet zo is, hij opent aan de voorkant van de auto, dus het is geen simpele "motorkap open"-indicator.
Het wordt besproken in de handleiding van de eigenaar voor die variant.

#13 ·
Heeft iemand de OP gevraagd of hij een voetganger heeft aangereden?
Dit ^^. Hoeveel voetgangers raakten gewond bij dit motorkapschandaal?!

• Like
Reactions: IridiumRS400
#14 ·
Probeer dit.
Het werkte bij mij, dit lampje brandde toen ik de auto kocht omdat de vorige eigenaar een reparatie aan de voorbumper had en ik vermoed dat hij werd gestart zonder de voorbumper, en dus de impactsensoren aangesloten waren.
Op mijn hybride lijkt het even te duren voordat een druk op de knop wordt uitgevoerd, dus je moet er ongeveer 1 seconde voor de opgegeven periode op drukken, zodat de ontsteking daadwerkelijk uitgaat wanneer je dat nodig hebt. Ik weet niet zeker of de 2.2d hetzelfde is.
Anders heb je consult of een diagnoseapparaat nodig dat toegang heeft tot het SRS-systeem.

#16 ·
Probeer dit.

Het werkte bij mij, dit lampje brandde toen ik de auto kocht omdat de vorige eigenaar een reparatie aan de voorbumper had en ik vermoed dat hij werd gestart zonder de voorbumper, en dus de impactsensoren aangesloten waren.
Bij mijn hybride lijkt het even te duren voordat een knop wordt ingedrukt, dus je moet hem ongeveer 1 seconde voor de aangegeven periode indrukken zodat het contact daadwerkelijk uitgaat wanneer je het nodig hebt. Ik weet echter niet zeker of de 2.2d hetzelfde is.
Anders heb je consult of een diagnose-tool nodig die toegang heeft tot het SRS-systeem.
dat geprobeerd ongeveer 30/40 keer zonder succes
tenminste als ik het helemaal verkeerd doe, het werkte niet

#17 ·
Wauw. Dus als je door een openluchtmarkt rijdt en 50 punten scoort, ervan uitgaande dat de puntentoekenning daar hetzelfde is, wanneer je een walker raakt... dan blaast de "motorkap" eraf en slaat het doelwit op de kop? Worden er bonuspunten toegekend voor de headshot? Is alles daar een Benny Hill-aflevering?

#19 ·
Oké! Dan Consult en/of dealer...

#21 ·
update mocht iemand anders dit vinden

ik vond een hele oude obd2 scanner die ik in de kofferbak had liggen die uiteraard beter is dan de nieuwe die ik kocht

want nadat ik hem had aangesloten downloadde ik Carista die veel foutcodes vond (Carista werkte niet met mijn andere obd2 bluetooth dongle) ... MAAR vroeg om te betalen om ze te wissen
dus toen ging ik terug naar Torque Pro.... Geen fouten!!! verward ging ik verder met zoeken in de Google Play Store en vond Car Scanner (com.ovz.carscanner) die een Infiniti-modus heeft - gescand en veel inactieve/gearchiveerde fouten gevonden... waarvan één was:

U1000(00)
Raw code: D00000
ECU: Pop-up motorkap voor voetgangersbescherming [Archief (inactief)]
Status: Bevestigd
OBDII: Klasse 2 Communicatie Fout
Infiniti: SCP (J1850) Ongeldige of ontbrekende gegevens voor primaire ID

code gewist en het lampje ging onmiddellijk uit....

een stukje gaan rijden, er kwam niets meer terug!!

gelukzalig, zal waarschijnlijk voor die app betalen om hem te houden want hij is erg handig!

#24 ·
update moet iemand anders dit vinden

ik vond een hele oude obd2-scanner die ik in de kofferbak had liggen, die uiteraard beter is dan de nieuwe die ik kocht
Houd je obd2-scanners in je laarzen? ;)

#23 ·
Hoe helpt dit proces een voetganger die je actief aanrijdt? Springt de motorkap omhoog om ze te ontmoeten en te voorkomen dat ze over de motorkap vallen?

#25 ·
Hoe helpt dit proces een voetganger die je actief aanrijdt? Springt de motorkap omhoog om ze te ontmoeten en te voorkomen dat ze van de motorkap vallen?
Ik geloof dat de bedoeling is om wat ruimte te creëren tussen de motorkap en de motor, dus als hun hoofd er tegenaan komt, heeft het wat beweging om letsel te verminderen, in principe de vertragingssnelheid van hun hoofd/hersenen te verminderen. Zoiets als een kreukelzone voor een voetganger, denk ik? :)

#30 ·
Ja, allemaal met een goede humor!
Humor! :) Tee hee.

Hoe heet een voorruit?
Voorruit.. hoewel ik het gevoel heb dat ik hier spijt van ga krijgen! :)

Een feestdag is een specifieke viering van een bepaald evenement en wordt op alle kalenders gemarkeerd en vindt elk jaar op/rond dezelfde datum plaats.
Prima, we zouden die evenementen bij hun naam noemen.. Kerstmis, Pasen, showdag, Australia Day, etc. Een vakantie is iets dat je tijdens die tijd doet. Bijvoorbeeld, we zouden kunnen zeggen 'Ik ging met vakantie met Kerstmis'.
Interessant verschil, hoewel ik daar nog niet over had nagedacht.

#29 ·
De ergernis voor mij is 'vakantie'. Een feestdag is geen vakantie! Een feestdag is een specifieke viering van een bepaalde gebeurtenis en staat op alle kalenders en vindt elk jaar op/rond dezelfde datum plaats. Een vakantie is je eigen geplande persoonlijke vrije tijd van het werk! lol!

#31 ·
De ergernis voor mij is 'vakantie'. Een vakantie is geen vakantie! Een vakantie is een specifieke viering van een bepaald evenement en staat op alle kalenders en vindt elk jaar op/rond dezelfde datum plaats. Een vakantie is je eigen geplande persoonlijke vrije tijd van het werk! lol!

#36 ·
Dit lijkt overdreven en belachelijk. Maar ik ben nooit een voetganger, dus ik denk dat het niet voor mij is. En ook, sla geen mensen, dat drijft je verzekering echt op. Sterker nog, ik zou zeggen dat de dreiging van juridische stappen en verzekeringskosten meer doet om voetgangers te beschermen dan wat dan ook. Wat cool en veel effectiever zou zijn, is een luchtmatras die op de motorkap blaast.

#48 ·
Weet iemand een garage tussen Bristol en Birmingham (VK) die ervaring heeft met het oplossen van dit soort problemen met het waarschuwingslampje van de pop-up motorkap? Mij is net verteld dat het een onderdeel van ÂŁ800 is dat vervangen moet worden.
Als het een defect elektronisch onderdeel is, dan kun je het denk ik proberen te zoeken op eBay en het zelf vervangen.
Als je het onderdeelnummer hebt, weet ik zeker dat er een generiek Nissan- of Mercedes-onderdeel zal zijn (mijn LMM-vervanging was een Mercedes-onderdeel dat ik van eBay haalde voor ongeveer <ÂŁ50, terwijl de garage iets geks citeerde).

Ik zou een goedkope obd-scanner en de carscanner-app aanschaffen (ik denk dat deze nog steeds gratis is voor een paar toepassingen) en controleren welke foutcode je krijgt.

#50 ·
Vraag een offerte aan voor reparatie, hopelijk bevat deze de details van het benodigde onderdeel, dan kunt u online zoeken naar dat onderdeelnummer. Waarschijnlijk geen Mercedes-onderdeel. De 2.0T- en 2.2D-motoren zijn van Mercedes, maar dat is zo ongeveer alles wat een Q50 deelt.
Als u de originele onderdelen goedkoper kunt krijgen, koop ze dan en breng ze naar de werkplaats om ze te installeren en de foutcode te wissen.

#52 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn infiniti q50 2.2d 2016, maar in mijn geval zat er aan de passagierskant een kleine deuk in de hoek toen ik hem kocht. Ik neem aan dat hij de stoeprand heeft geraakt en mijn motorkap. Ik heb moeite om hem dicht te krijgen en soms als ik over hobbels rijd, komt de motorkap omhoog. Er is duidelijk iets mis en ook mist de linkervoor sensor, maar ik weet niet zeker welk onderdeel ik precies nodig heb. Advies?

Attachments

#53 ·
De auto-elektricien voerde veel controles uit, of beter gezegd, zijn computer deed dat, en onderzocht de actuatoren die de pop-up motorkap activeren, ze zitten bij de motorkapscharnieren. De actuatoren waren gelukkig niet afgegaan. Hij wist alle codes en het lijkt erop dat er een probleem was met een sensor sinds ik een kleine aanrijding had gehad. Het advies van Haseebch komt overeen met mijn ervaring, dus een OBD-scanner zou de beste manier vooruit kunnen zijn. Hoewel ik niet weet hoe je er een betrouwbare kunt vinden. Die op EBay voor minder dan ÂŁ10 lijken me een beetje twijfelachtig.

Succes