Infiniti Q50 Forum banner

P0235 p0236 p0237 p0106

9.2K views 6 replies 4 participants last post by  larrydl  
#1 ·
Terug en liep tegen een klein probleem aan bij het aansluiten van jb4. Burger is behulpzaam geweest en zo snel om te proberen te helpen - GEWELDIGE KLANTENSERVICE.

Eenvoudige video's gevolgd, geen probleem. Had alles binnen 15 minuten op zijn plaats. Ga verder met het aansluiten van beide sensoren op de aangewezen locaties. Ik ging toen rijden en voelde vrijwel geen boost, vergelijkbaar met de ecomodus, ook verscheen het controlelampje van de motor samen met foutmeldingen van de frontsonar. Keerde om en ging meteen terug naar huis. Startte de auto een paar keer opnieuw en probeerde problemen op te lossen. E-mailde heen en weer met Burger en wacht nu tot het buiten is afgekoeld. Koppel de jb4-sensoren los en sluit de oem aan en startte de auto en merkte dat de sonarfout nu weg is, maar voerde een aparte obd2-scanner uit en vond de volgende codes.

Ik weet niet zeker waar ik een fout heb gemaakt, ik was erg enthousiast om jb4 uit te proberen... maar dat moet wachten. Ik moet haar aan de praat krijgen. Gedachten?

#2 ·
P0106 - Absolute druk/barometrische druksensor circuit. Er is een verschil tussen de inlaatspruitstukluchtdruk en de geschatte inlaatspruitstukluchtdruk.

P0235 - Turbo boost sensor "A" circuit. Overmatig lage spanning van de Bank 1 (passagierszijde) boost sensor verzonden naar de ECM.

P0236 - Turbo boost sensor "A" circuit. Boost druksignaal verzonden van Bank 1 sensor is buiten het gespecificeerde bereik.

P0237 - Turbo boost sensor "A" circuit. Overmatig lage spanning van de Bank 1 boost sensor verzonden naar de ECM.

Ik vermoed dat deze DTC's op de een of andere manier zijn geactiveerd door uw JB4 terwijl deze was aangesloten. Ze bevinden zich allemaal op de turbo aan de passagierszijde.

Wanneer de DTC's worden geactiveerd, gaat de ECM in de fail-safe modus. Dat is hoogstwaarschijnlijk de reden waarom u vermogensverlies ervoer. Klinkt er niet naar uit dat u de auto heeft gereden sinds u de originele kabelboom weer hebt aangesloten. Rijd een stukje met de auto nadat u de DTC's hebt gereset en controleer met uw OBDII-scanner na het rijden om te zien of de DTC's zijn gewist.

U moet de JB4-kabelboomconnectoren die naar de passagierszijde gaan controleren op verbogen pinnen of pinnen die terug in de connector zijn geduwd. Zelfs als de pinnen er goed uitzien, kunt u nog steeds een probleem met de kabelboom hebben waardoor de JB4 niet goed met de ECM kan communiceren.

#4 ·
Je hebt gelijk! Dit is wat ik heb gevonden - pin ontbreekt aan de passagierskant. Ik zal contact opnemen met Burger om te zien wat we daaraan kunnen doen.

Ik zal de codes wissen en proberen opnieuw te rijden... Ik heb het eerder geprobeerd, maar het voelde nog steeds erg traag aan.
Ik had een pin die gedeeltelijk naar buiten werd geduwd toen ik mijn JB1 voor garantie werkzaamheden van de dealer lang geleden loskoppelde. Toen ik de kabelboom weer aansloot, bewoog de pin zich net genoeg om niet uitgelijnd te zijn met de vrouwelijke socket van de connector en duwde de pin net genoeg terug om geen contact te maken. Toen ik de auto startte en ermee reed, ging hij in de fail-safe modus en gooide vergelijkbare DTC's IIRC. Ik trok de connectoren uit elkaar en zag toevallig dat de pin niet zo ver uitstak als de rest van de pinnen in een van de connectoren. Ik plaatste de pin opnieuw, wist de DTC's en alles was in orde.

Ontbreekt uw pin daadwerkelijk of is deze terug in de connector geduwd?

• Like
Reactions: itsecmgr@gmail.com
#5 ·
Terug en liep tegen een klein probleem aan bij het aansluiten van jb4. Burger is behulpzaam geweest en zo snel om te proberen te helpen - GEWELDIGE KLANTENSERVICE.

Eenvoudige video's gevolgd, geen probleem. Had alles binnen 15 minuten op zijn plaats. Ga verder met het aansluiten van beide sensoren op de aangewezen locaties. Ik ging toen rijden en voelde vrijwel geen boost, vergelijkbaar met de ecomodus, ook verscheen het controlelampje van de motor samen met foutmeldingen van de sonars aan de voorkant. Keerde om en ging meteen terug naar huis. Startte de auto een paar keer opnieuw op en probeerde problemen op te lossen. E-mailde heen en weer met Burger en wacht nu tot het buiten is afgekoeld. Koppel de jb4-sensoren los en sluit de oem aan en startte de auto en merkte dat de sonarfout nu weg is, maar voerde een aparte obd2-scanner uit en vond de volgende codes.

Ik weet niet zeker waar ik een fout heb gemaakt, ik was erg enthousiast om jb4 uit te proberen... maar dat moet wachten. Ik moet haar aan de praat krijgen. Gedachten?
Kreeg je een tractiecontrolelampje?