Infiniti Q50 Forum banner
61 - 78 of 78 Posts
Ik dacht dat de druksensor nummer 6 is in het eerste diagram en nummer 4 in het tweede.

View attachment 98390

View attachment 98392
Ik denk dat dat een andere sensor is. Voor mij heb ik de manifoldsensor/nokkenas (sensor)/boostdruksensor nodig. Ik denk dat ik het naar een monteur breng, aangezien ik de schroeven niet kan vinden om het luchtinlaatsysteem te verwijderen.

Denk je dat je op het tweede diagram de labels voor elk nummer kunt plaatsen of weergeven om te weten waar ze horen? in de afbeelding
Van welke auto is die foto?
Lijkt me geen Infiniti 2.0t motorindeling. Het is echter een MB 2.0t motor.

Deze diagrammen zijn voor een 2016 2.0L Turbo. Na nog wat naar de diagrammen te hebben gekeken, denk ik dat de inlaatdruksensor die je zoekt de druksensor is na de gasklep (#16) voor de "B"-aansluiting, niet de druksensor na het luchtfilter waarnaar ik hierboven verwees.

#12 in dit diagram is de druksensor vóór de gasklep, wat de turbodruksensor lijkt te zijn voor de "A"-aansluiting.

98408

98409

De uitlaatnokkenaspositiesensor bevindt zich waar je foto hem laat zien (#6) voor de "C"-aansluiting:

98410

98411

98412

Wat betreft het verwijderen van de luchtfilterbehuizing, na het verwijderen van de inlaat- en uitlaatkanaalen, lijkt het erop dat er studs aan de onderkant van de behuizing zitten die in 3 rubberen montagegrommets worden geperst. Zie hieronder:

98415

• Like
Reactions: Florin
Van welke auto is die foto? Ziet er voor mij niet uit als een Infiniti 2.0t motorindeling. Het is echter een MB 2.0t motor.

Deze diagrammen zijn voor een 2016 2.0L Turbo. Na de diagrammen nog eens goed bekeken te hebben, denk ik dat de inlaatdruksensor die je zoekt de druksensor is na de gasklep (#16) voor de "B"-aansluiting, niet de druksensor na het luchtfilter waarnaar ik hierboven verwees.

#12 in dit diagram is de druksensor vóór de gasklep, wat de turbodruksensor lijkt te zijn voor de "A"-aansluiting.

View attachment 98408
View attachment 98409

De positie sensor van de uitlaatnokkenas zit waar je foto het laat zien (#6) voor de "C"-aansluiting:

View attachment 98410
View attachment 98411
View attachment 98412

Wat betreft het verwijderen van de luchtfilterbehuizing, na het verwijderen van de inlaat- en uitlaat luchtkanalen, lijken er studs aan de onderkant van de behuizing te zitten die in 3 rubberen montagegrommets worden geperst. Zie hieronder:

View attachment 98415
Wooow, dit gaat me enorm helpen. Ik ben verrast hoe behulpzaam de Q50-community is, in tegenstelling tot de Q60-community. Ik ben nog steeds verbaasd dat je goede diagrammen hebt weten te bemachtigen. Heb ik ook speciaal gereedschap nodig om die rubberen bevestigingen te verwijderen? En zijn ze voor eenmalig gebruik of kun je ze opnieuw installeren?

Wooow dit gaat me zo helpen. Ik ben verrast hoe behulpzaam de Q50-community is, in tegenstelling tot de Q60-community. Ik ben nog steeds verbaasd dat je erin geslaagd bent goede diagrammen te krijgen. Is er ook speciaal gereedschap dat ik moet kopen om die rubberen bevestigingen te verwijderen? En zijn ze ook eenmalig te gebruiken of kan ik ze opnieuw installeren?
We willen graag behagen. De diagrammen komen uit de 2016 Q50 Service Manual. De behuizing lijkt mij te vereisen dat de twee luchtkanalen worden verwijderd en vervolgens de behuizing omhoog wordt getrokken met wat gewiebel. Centreer gewoon de noppen die zich aan de onderkant van de behuizing bevinden terug op de rubberen grommetgaten en duw naar beneden om de behuizing opnieuw te plaatsen.

• Like
Reactions: Florin
We willen graag behagen. De diagrammen komen uit de Service Manual van de Q50 uit 2016. De behuizing lijkt mij dat het nodig is om de twee luchtkanalen te verwijderen en vervolgens de behuizing met wat gewiebel omhoog te trekken. Centreer eenvoudig de noppen die zich aan de onderkant van de behuizing bevinden terug op de rubberen grommetgaten en duw naar beneden om de behuizing opnieuw te plaatsen.
Zijn er gereedschappen nodig om de luchtfilterbox te verwijderen?

De inlaatbuis heeft een paar lipjes die in de luchtfilterbehuizing klikken en de uitlaatbuis heeft een slangklem die hem aan de luchtfilterbehuizing bevestigt. Een schroevendraaier moet voldoende zijn. Ga naar de behuizing om dit te controleren.

Dit kan diegenen helpen die hun 2.0T Q's willen tunen.

Succes.

Q50 2.0T Tuning Opties Video
Bedankt voor de link, ik heb deze man een like gegeven (ik geef meestal geen likes op YouTube).
(Grappig genoeg klonk er aan het einde van de video een sirene en keek de broer even opzij met een zorg. :))
Gisteren reed ik van mijn werk naar huis. Ik schoot weg bij de lichten in een poging een SUV met een oudere vrouwelijke bestuurder in te halen, maar mijn Q50 2.0t haalde het nauwelijks en ze probeerde het niet eens. Toen ik thuiskwam en het opzocht, bleek de SUV een Alfa-Romeo Stelvio Q4 te zijn, en hij had een 2-liter turbomotor met 148 kW en 330 Nm. Of het was de Veloce met dezelfde motor, opgewaardeerd tot 206 kW en 400 Nm. Het kon ook de Quadrufoglio-versie zijn (Q4 hint daarop) met de 2.9t V6-motor en met 375 kW/600 Nm.

Dit zette me aan het denken: "Hm... Ik moet mijn Q50 tunen. Zal JB4 nuttig voor me zijn?"

Het probleem is dat ik snel van 0 naar 60 km/u moet accelereren. Mijn 2.0t doet er 2,9 seconden over. De standaard 3.0t zou het in 2,5 seconden halen. De toename is niet significant... hoe zou de tuning goed zijn voor mijn doel?

We willen graag behagen. De diagrammen komen uit de 2016 Q50 Service Manual. De behuizing lijkt mij te vereisen dat de twee luchtkanalen worden verwijderd en vervolgens de behuizing omhoog wordt getrokken met wat gewiebel. Centreer gewoon de noppen die zich aan de onderkant van de behuizing bevinden terug op de rubberen grommetgaten en duw naar beneden om de behuizing opnieuw te plaatsen.
Van welke auto is die foto? Ziet er voor mij niet uit als een Infiniti 2.0t motorindeling. Het is echter een MB 2.0t motor.

Deze diagrammen zijn voor een 2016 2.0L Turbo. Na nog wat naar de diagrammen te hebben gestaard, denk ik dat de inlaatspruitstukdruksensor die je zoekt de druksensor is na de gasklep (#16) voor de "B"-aansluiting, niet de druksensor na het luchtfilter waarnaar ik hierboven verwees.

View attachment 98408
View attachment 98409

De uitlaatnokkenaspositiesensor bevindt zich daar waar uw foto het laat zien (#6) voor de "C"-aansluiting:

View attachment 98410
View attachment 98411
View attachment 98412

Wat betreft het verwijderen van de luchtfilterbehuizing, na het verwijderen van de inlaat- en uitlaatkanaalen, lijken er noppen aan de onderkant van de behuizing te zitten die in 3 rubberen montagegrommets worden geperst. Zie hieronder:

View attachment 98415
Bedankt! Op basis van uw info ben ik erin geslaagd een tuningbox te installeren voor mijn Infiniti Q60 2.0T.
Image
Image
Image
Image

Attachments

Ik herinner me dat ik ooit in een van deze imo zeldzame auto's reed, bij een zeer grote autodealer (600+ auto's op voorraad), ik viel voor Q50's alle versies RS, SS, 3.7, en toen reed ik in een die er erg aantrekkelijk uitzag, maar langzamer aanvoelde dan mijn 16 Altima 3.5 SR, bij terugkomst zag ik het 2.0-embleem op de spatbord en realiseerde me dat dat het behoorlijk significante verschil was! De tuning levert denk ik meer vermogen, waardoor dit weer een speler in de line-up is.

61 - 78 of 78 Posts