Infiniti Q50 Forum banner

Burger Motorsports Elite Warmtewisselaar Installatie - 2021 Q50 Red Sport

11K views 13 replies 7 participants last post by  ahflores2020  
#1 · (Edited)
Hallo mensen,

Ik heb besloten om dit weekend de warmtewisselaar te installeren. Het was relatief eenvoudig, maar ik liep tegen een probleem aan met de plaatsing van de OEM-oliekoeler, aangezien de Red Sport 2 waterpompen heeft. Er waren geen instructies of foto's online als referentie, dus ik heb ze hieronder opgenomen.

Deze video op de Burger Motorsports-website werd gebruikt voor demontage en installatie. Foto's ter referentie voor de plaatsing van de oliekoeler hieronder.

Een OEMTOOLS 24444 Koelsysteemvuller werd gebruikt om het systeem correct bij te vullen. Instructies voor het gebruik ervan zijn hier.

Het omhoogbrengen van de auto en het verwijderen van de voorwielen zorgt voor extra speling en vereenvoudigt het verwijderen van de voorste fascia.

De hele klus zou niet meer dan een dag moeten duren en is de moeite waard, gezien wat een garage rekent voor de installatie. Het is ook handig om te begrijpen hoe dingen werken bij het diagnosticeren van mogelijke problemen in de toekomst. Ten slotte is het handig om de benodigde gereedschappen voor deze installatie bij de hand te hebben als u van plan bent de auto zelf te onderhouden (sterk aanbevolen).
  • Basis metrische dopsleutel-/moersleutelsets
  • Boor
  • Schroevendraaiers
  • OEMTOOLS 24444 Koelsysteemvuller
  • Kleine luchtcompressor
  • Handdoeken/papieren handdoeken om krassen op de voorste fascia te voorkomen tijdens het verwijderen/zitten op de grond tijdens de installatie en het opruimen van koelvloeistof
  • Een plastic bak om de koelvloeistof op te vangen bij het aftappen van de OEM-warmtewisselaar
Image

Fabriekslocatie van de OEM-oliekoeler en 2e waterpomp naast de koplamp aan de passagierszijde.
Image

Door Burger Motorsports voorgestelde plaatsing van de oliekoeler boven de warmtewisselaar. (houdt geen rekening met de 2e waterpomp die hierboven is afgebeeld)
Image

Er is een doorgang uitgesneden in de ducting aan de passagierszijde om de 2 leidingen naar de oliekoeler om te leiden.
Image

Leidingen door de nieuwe doorgang geleid. Zorg ervoor dat ze niet bekneld raken en niet in contact komen met scherpe randen of hete oppervlakken. Ik heb een klein stukje slang toegevoegd om contact met de scherpe plastic rand te voorkomen.
Image

2e waterpomp verwijderd van de houder maar niet losgekoppeld. Dit zorgt voor speling om de leidingen aan te sluiten op de verplaatste oliekoeler.
Image

Extra foto's ter referentie bij het verplaatsen van de oliekoeler. De steunen bovenop de HX (meegeleverd) zijn omgekeerd en de oliekoeler is gemonteerd achter de centrale verticale steun.
Image

Image

Het ontluchten van het koelsysteem. Zorg ervoor dat u de koelvloeistof uit een verhoogde bron bijvult.
Image

Image

Reageer hier als u vragen heeft.

#2 ·
Goed gedaan!!!

• Like
Reactions: Kraken
#3 ·
Ziet er goed uit! Mijn enige zorg zou zijn hoeveel van de luchtstroom nu 'geblokkeerd' wordt met betrekking tot de oliekoeler...of misschien laten de foto's het erger lijken dan het werkelijk is? Toch zal het waarschijnlijk geen nadelig verschil zijn...voornamelijk een observatie.

#4 ·
Ziet er goed uit! Mijn enige zorg zou zijn hoeveel van de luchtstroom nu 'geblokkeerd' wordt met betrekking tot de oliekoeler... of misschien laten de foto's het erger lijken dan het werkelijk is? Zelfs dan zal het waarschijnlijk geen nadelig verschil zijn... voornamelijk een observatie.
Ik heb mijn setup al jaren zo en heb nog nooit problemen gehad.
Image

Image
Zelfs met de inlaatkanalen heb ik geen problemen.

#5 ·
Ik heb mijn BMS HX geïnstalleerd zonder ooit de voorbumper te verwijderen. 2 mensen met de auto in de lucht en verwijderden de bodemplaat en de bovenste radiateurafdekking. Misschien is het bij de RS met de externe oliekoeler nodig. 🤷

#6 · (Edited)
Het verwijderen van de voorkant duurt in totaal 15 minuten. Ik bedoel, je kunt het misschien wel zonder doen, maar het zou een enorme PITA zijn. Misschien als je disloceerbare apenpolsen hebt. Ik moest ook uitzoeken hoe ik de olieleidingen moest aanleggen en de oliekoeler moest monteren zonder referentiemateriaal online. Het is geen hogere wiskunde, maar het kostte me wel even om uit te zoeken wat ik moest doen.

#8 · (Edited)
Ze zijn niet fragiel. Gewoon trekken, maar geef het niet de toorn van God. Zorg ervoor dat je de diverse draden voor mistlampen, etc. in de gaten houdt. Ze zijn gemakkelijk te beschadigen als je niet voorzichtig bent. Leg een handdoek op de grond om de voorbumper tegen krassen te beschermen.

Gebruik de link die ik heb gepost voor Burgers demontage-instructies. Het is een geweldige bron 👍

Post hier met vragen. Ik help graag.

• Like
Reactions: JNR
#9 ·
Hoi mensen,

Ik heb besloten om dit weekend de warmtewisselaar te installeren. Het was relatief eenvoudig, maar ik liep tegen een probleem aan met de plaatsing van de OEM-oliekoeler, aangezien de Red Sport 2 waterpompen heeft. Er waren geen instructies of foto's online om naar te verwijzen, dus ik heb ze hieronder opgenomen.

Deze video op de Burger Motorsports-website werd gebruikt voor demontage en installatie. Foto's ter referentie voor de plaatsing van de oliekoeler hieronder.

Een OEMTOOLS 24444 Koelsysteemvuller werd gebruikt om het systeem correct bij te vullen. Instructies voor het gebruik ervan staan hier.

Door de auto omhoog te brengen en de voorwielen te verwijderen, krijgt u extra ruimte en vereenvoudigt u de verwijdering van de voorkant.
View attachment 109331

Fabriekslocatie van de OEM-oliekoeler en de 2e waterpomp naast de koplamp aan de passagierszijde.
View attachment 109332

Door Burger Motorsports voorgestelde plaatsing van de oliekoeler boven de warmtewisselaar. (houdt geen rekening met de 2e waterpomp die hierboven is afgebeeld)
View attachment 109327

Er is een doorgang uitgesneden in de ducting aan de passagierszijde om de 2 leidingen naar de oliekoeler om te leiden.
View attachment 109333

Leidingen liepen door de nieuwe doorgang. Zorg ervoor dat ze niet bekneld raken en niet in contact komen met scherpe randen of hete oppervlakken. Ik heb een klein stukje slang toegevoegd om contact met de scherpe plastic rand te voorkomen.
View attachment 109329

2e waterpomp verwijderd van de houder maar niet losgekoppeld. Dit zorgt voor ruimte om de leidingen aan te sluiten op de verplaatste oliekoeler.
View attachment 109334

Extra foto's ter referentie bij het verplaatsen van de oliekoeler
View attachment 109330
View attachment 109328

Het ontluchten van het koelsysteem. Zorg ervoor dat u de koelvloeistof uit een verhoogde bron bijvult.
View attachment 109335
View attachment 109336

Reageer hier als u vragen heeft.
Kraken, dit is misschien een uitdaging als je het je nog herinnert:
Maar weet je welke draad je hebt aangesloten op je voorste sonar/afstandssensoren? En heb je daar een foto van? Bij voorbaat dank

#10 ·
Zodra u de voorste fascia verwijdert, zijn alle connectoren voor lichten/sonar goed zichtbaar onder de buitenrand van de koplampen. Wees voorzichtig om deze langzaam te verwijderen, aangezien de draden kort zijn en u ze gemakkelijk kunt beschadigen. Geen probleem, slechts een waarschuwing. Het zou fijn zijn als een vriend de bumper vasthoudt terwijl u alles loskoppelt, maar het is niet verplicht.

• Like
Reactions: aakmoe
#11 ·
Zodra u de voorste fascia verwijdert, zijn alle connectoren voor lichten/sonar goed zichtbaar onder de buitenrand van de koplampen. Wees voorzichtig om deze langzaam te verwijderen, aangezien de draden kort zijn en u ze gemakkelijk kunt beschadigen. Geen probleem, slechts een waarschuwing. Het zou fijn zijn als een vriend de bumper vasthoudt terwijl u alles loskoppelt, maar het is niet verplicht.
Oh, ik vroeg me gewoon af of je foto's hebt van de sensor en de kabelboom. Ik heb onlangs een auto gekocht en de voorste sensoren ontbreken, maar ik vroeg me af op welke kabelboom deze daadwerkelijk wordt aangesloten. Bedankt voor je advies.

#14 ·
Hoi jongens,

Ik besloot om dit weekend de warmtewisselaar te installeren. Het was relatief eenvoudig, maar ik liep tegen een probleem aan met de plaatsing van de OEM-oliekoeler, aangezien de Red Sport 2 waterpompen heeft. Er waren geen instructies of foto's online om naar te verwijzen, dus ik heb ze hieronder opgenomen.

Een OEMTOOLS 24444 Koelsysteemvuller werd gebruikt om het systeem correct bij te vullen. Instructies voor het gebruik ervan staan hier.

Door de auto in de lucht te brengen en de voorwielen te verwijderen, krijgt u extra speling en vereenvoudigt u het verwijderen van de voorkant.

De hele klus zou niet langer dan een dag moeten duren en is de moeite waard, gezien wat een werkplaats voor de installatie in rekening brengt. Het is ook handig om te begrijpen hoe dingen werken bij het diagnosticeren van eventuele problemen in de toekomst. Ten slotte zijn de benodigde gereedschappen voor deze installatie handig om bij de hand te hebben voor toekomstig gebruik als u van plan bent de auto zelf te onderhouden (sterk aanbevolen).
  • Basis metrische dopsleutel-/wretch-sets
  • Boor
  • Schroevendraaiers
  • OEMTOOLS 24444 Koelsysteemvuller
  • Kleine luchtcompressor
  • Handdoeken/papieren handdoeken om krassen op de voorkant te voorkomen tijdens het verwijderen/zitten op de grond tijdens de installatie en het opruimen van koelvloeistof
  • Een plastic bak om de koelvloeistof op te vangen bij het aftappen van de OEM-warmtewisselaar
View attachment 109331

Fabriekslocatie van de OEM-oliekoeler en 2e waterpomp naast de koplamp aan de passagierskant.
View attachment 109332

View attachment 109327

Er is een doorgang uitgesneden in de ducting aan de passagierskant om de 2 leidingen naar de oliekoeler om te leiden.
View attachment 109333

Leidingen liepen door de nieuwe doorgang. Zorg ervoor dat ze niet bekneld raken en niet in contact komen met scherpe randen of hete oppervlakken. Ik heb een klein stukje slang toegevoegd om contact met de scherpe plastic rand te voorkomen.
View attachment 109329

2e waterpomp verwijderd van de houder maar niet losgekoppeld. Dit zorgt voor ruimte om de leidingen aan te sluiten op de verplaatste oliekoeler.
View attachment 109334

Extra foto's ter referentie bij het verplaatsen van de oliekoeler. De steunen bovenop de HX (meegeleverd) zijn omgekeerd en de oliekoeler is achter de centrale verticale steun gemonteerd.
View attachment 109330
View attachment 109328

View attachment 109335
View attachment 109336

Beantwoord hier als u vragen heeft.
Hoi Kraken,

Is er een kans dat je me het proces kunt laten weten voor het ontluchten van het systeem? Ik wil er zeker van zijn dat ik de mijne correct ontlucht. Ik ben een thread gestart over de BMS HX met foto's van temperatuurmetingen en naar mijn mening is er iets mis. Hopelijk kun je me helpen. Bedankt!!!