Hallo mensen,
Ik heb besloten om dit weekend de warmtewisselaar te installeren. Het was relatief eenvoudig, maar ik liep tegen een probleem aan met de plaatsing van de OEM-oliekoeler, aangezien de Red Sport 2 waterpompen heeft. Er waren geen instructies of foto's online als referentie, dus ik heb ze hieronder opgenomen.
Deze video op de Burger Motorsports-website werd gebruikt voor demontage en installatie. Foto's ter referentie voor de plaatsing van de oliekoeler hieronder.
Een OEMTOOLS 24444 Koelsysteemvuller werd gebruikt om het systeem correct bij te vullen. Instructies voor het gebruik ervan zijn hier.
Het omhoogbrengen van de auto en het verwijderen van de voorwielen zorgt voor extra speling en vereenvoudigt het verwijderen van de voorste fascia.
De hele klus zou niet meer dan een dag moeten duren en is de moeite waard, gezien wat een garage rekent voor de installatie. Het is ook handig om te begrijpen hoe dingen werken bij het diagnosticeren van mogelijke problemen in de toekomst. Ten slotte is het handig om de benodigde gereedschappen voor deze installatie bij de hand te hebben als u van plan bent de auto zelf te onderhouden (sterk aanbevolen).
Fabriekslocatie van de OEM-oliekoeler en 2e waterpomp naast de koplamp aan de passagierszijde.
Door Burger Motorsports voorgestelde plaatsing van de oliekoeler boven de warmtewisselaar. (houdt geen rekening met de 2e waterpomp die hierboven is afgebeeld)
Er is een doorgang uitgesneden in de ducting aan de passagierszijde om de 2 leidingen naar de oliekoeler om te leiden.
Leidingen door de nieuwe doorgang geleid. Zorg ervoor dat ze niet bekneld raken en niet in contact komen met scherpe randen of hete oppervlakken. Ik heb een klein stukje slang toegevoegd om contact met de scherpe plastic rand te voorkomen.
2e waterpomp verwijderd van de houder maar niet losgekoppeld. Dit zorgt voor speling om de leidingen aan te sluiten op de verplaatste oliekoeler.
Extra foto's ter referentie bij het verplaatsen van de oliekoeler. De steunen bovenop de HX (meegeleverd) zijn omgekeerd en de oliekoeler is gemonteerd achter de centrale verticale steun.
Het ontluchten van het koelsysteem. Zorg ervoor dat u de koelvloeistof uit een verhoogde bron bijvult.
Reageer hier als u vragen heeft.
Ik heb besloten om dit weekend de warmtewisselaar te installeren. Het was relatief eenvoudig, maar ik liep tegen een probleem aan met de plaatsing van de OEM-oliekoeler, aangezien de Red Sport 2 waterpompen heeft. Er waren geen instructies of foto's online als referentie, dus ik heb ze hieronder opgenomen.
Deze video op de Burger Motorsports-website werd gebruikt voor demontage en installatie. Foto's ter referentie voor de plaatsing van de oliekoeler hieronder.
Een OEMTOOLS 24444 Koelsysteemvuller werd gebruikt om het systeem correct bij te vullen. Instructies voor het gebruik ervan zijn hier.
Het omhoogbrengen van de auto en het verwijderen van de voorwielen zorgt voor extra speling en vereenvoudigt het verwijderen van de voorste fascia.
De hele klus zou niet meer dan een dag moeten duren en is de moeite waard, gezien wat een garage rekent voor de installatie. Het is ook handig om te begrijpen hoe dingen werken bij het diagnosticeren van mogelijke problemen in de toekomst. Ten slotte is het handig om de benodigde gereedschappen voor deze installatie bij de hand te hebben als u van plan bent de auto zelf te onderhouden (sterk aanbevolen).
- Basis metrische dopsleutel-/moersleutelsets
- Boor
- Schroevendraaiers
- OEMTOOLS 24444 Koelsysteemvuller
- Kleine luchtcompressor
- Handdoeken/papieren handdoeken om krassen op de voorste fascia te voorkomen tijdens het verwijderen/zitten op de grond tijdens de installatie en het opruimen van koelvloeistof
- Een plastic bak om de koelvloeistof op te vangen bij het aftappen van de OEM-warmtewisselaar
Fabriekslocatie van de OEM-oliekoeler en 2e waterpomp naast de koplamp aan de passagierszijde.
Door Burger Motorsports voorgestelde plaatsing van de oliekoeler boven de warmtewisselaar. (houdt geen rekening met de 2e waterpomp die hierboven is afgebeeld)
Er is een doorgang uitgesneden in de ducting aan de passagierszijde om de 2 leidingen naar de oliekoeler om te leiden.
Leidingen door de nieuwe doorgang geleid. Zorg ervoor dat ze niet bekneld raken en niet in contact komen met scherpe randen of hete oppervlakken. Ik heb een klein stukje slang toegevoegd om contact met de scherpe plastic rand te voorkomen.
2e waterpomp verwijderd van de houder maar niet losgekoppeld. Dit zorgt voor speling om de leidingen aan te sluiten op de verplaatste oliekoeler.
Extra foto's ter referentie bij het verplaatsen van de oliekoeler. De steunen bovenop de HX (meegeleverd) zijn omgekeerd en de oliekoeler is gemonteerd achter de centrale verticale steun.
Het ontluchten van het koelsysteem. Zorg ervoor dat u de koelvloeistof uit een verhoogde bron bijvult.
Reageer hier als u vragen heeft.